تزریق فیلر خط لبخند

درمان خط خنده با تزریق فیلر

تزریق فیلر خط خنده تا چه میزان در درمان و برطرف کردن خط خنده موثر است؟ تزریق فیلر خط خنده تا چه مدت ماندگاری و دوام دارد؟ موثرترین روش برای درمان خط لبخند چه روشی است؟ بعد از تزریق فیلر در ناحیه خط خنده چه مراقبت هایی لازم است؟ تزریق فیلر برای خط خنده چه مزایا، معایب و عوارضی دارد؟ فیلر خط خنده چند روز بعد اثر می کند؟ خندیدن بعد از تزریق ژل خط خنده چگونه است؟

لبخند یکی عادت هایی است که به چهره زیبایی زیادی می بخشد و تقریبا تاثیرات بسیار زیادی بر روی فردی که مقابل شما قرار دارد، می گذارد، اما نکته ای که در رابطه با لبخند وجود دارد این است که این عادت زیبا با گذشت زمان و گذر عمر ممکن است که بر روی عضلات صورت شما تاثیر بگذارد و خطوطی را در اطراف لب شما (از دو طرف بینی تا گوشه های دهان) به وجود آورد.

خطوط عمیق صورت شما را پیرتر نشان داده و باعث می شود که در یک نگاه، سنتان بیشتر از آن چیزی که هست به نظر برسد. خوشبختانه برای رفع این خطوط می توانید از متد های جدید علم پزشکی و زیبایی درمانی مانند لیفت، تزریق بوتاکس یا تزریق فیلر استفاده کنید.

تزریق فیلر و یا ژل در ناحیه خط لبخند از جمله روش‌های جدید علم پزشکی و زیبایی درمانی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده و برای برطرف کردن خطوط عمیق ایجاد شده در اطراف دهان، بسیار کارآمد است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا فیلر خط خنده را بررسی کرده و به سوالاتی که در رابطه با آن وجود دارد پاسخ بدهیم.

فیلر خط لبخند
فیلر خط خنده
تزریق فیلر

مزایای فیلر خط خنده

روش های دیگری مانند لیفت صورت نیز برای از بین بردن خطوط خنده وجود دارند، اما تزریق فیلر خط خنده روشی غیر تهاجمی و بدون خونریزی است که نتایج سریعی را برای بیمار فراهم میکند. از سایر مزایای این متد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل تهاجم
  • عوارض به شدت کم
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • سرعت بالای درمان
  • دوران بهبودی کوتاه
  • حجم دهی به صورت
  • هزینه مناسب تر نسبت به روش های دیگر
تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر خط خنده

برخی از عوارضی که ممکن است پس از تزریق فیلر در ناحیه خط لبخند تجربه کنید، عبارتند از:

  • کبودی، تورم و یا قرمزی در محل تزریق
  • خارش پوست
  • بروز جوش
  • و …

نه تنها فیلر خط خنده بلکه انجام سایر عمل های زیبایی یا درمانی نیز مستلزم این است که قبل از انجام آن تمامی اطلاعات لازم را پیرامون متخصصی که قصد دارید عمل خود را پیش او انجام دهید، جمع آوری کنید. نمونه کارهای سابق او را بررسی کنید تا از مهارت او اطمینان حاصل کنید.

اگر که تزریق توسط بهترین متخصص پوست و با مهارت صورت بگیرد، عوارض جانبی خاصی ندارد و خطری شما را تهدید نمی کند. تنها عوارضی که پیش می آیند، عارضه های معمولی هستند که پس از گذشت دو یا سه روز از بین خواهند رفت.

ماندگاری فیلر خط خنده

سوال دیگری که در رابطه با این روش وجود دارد این است که فیلر خط خنده چقدر دوام و ماندگاری دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به شرایط فرد، میزان و نوع فیلر تزریق شده، مدت زمان دوام و ماندگاری تزریق فیلر خط لبخند متفاوت است. فیلر خط خنده مانند دیگر انواع فیلرها، پس از گذشت مدت زمانی طولانی از بین می‌رود چرا که به دلیل گردش خون، جذب بدن خواهد شد؛ اما تزریق ژل یا فیلر خط خنده به طور کلی و به صورت میانگین، بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل به گونه

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده

پس از انجام هر عمل زیبایی تا زمانی که شرایط برای شما ثابت شود و کاملا بهبود یابید، رعایت برخی نکات در دوره نقاهت لازم و اجباری است. نکاتی که پزشک به شما می گوید و در ادامه به آن ها اشاره می کنیم باعث می شود سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسید برخی از مراقبت هی بعد از تزریق ژل عبارتند از:

  • تا یک هفته سعی کنید از مصرف غذاهای داغ پرهیز کنید.
  • از مصرف کردن غذاهای سفت پرهیز کنید.
  • به سونا و حمام های داغ نروید.
  • تا یک هفته بر روی صورت خود نخوابید.
  • ورزش ها و فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • به محل تزریق دست نزنید و سعی کنید از حرکت دادن عضلات محل تزریق خود داری کنید.
  • اگر پزشک برای شما داروهایی مانند آنتی بیوتیک تجویز کرد، آن ها را مصرف کنید.

تزریق فیلر خط لبخند در دوران بارداری

اگرچه تا کنون هیچ مدرکی درباره عوارض تزریق هیالورونیک اسید یا فیلرهایی مانند رستیلان یا ژوویدرم در دوران بارداری وجود ندارد، اما انجام این تزریق در دوران بارداری مورد تایید FDA نبوده و از نظر پرشکان نیز توصیه نشده است. همچنین همان طور که می‌دانید دوران بارداری به طور خودبه‌خود، پر شدن صورت را به دنبال دارد؛ بنابراین بهتر است تزریق فیلر خط خنده را به زمان مناسبی بعد از زایمان و یا قبل از اقدام به بارداری موکول کرد تا از این طریق، جنین را در معرض خطرات و عوارض احتمالی قرار نداده و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

در واقع تزریق فیلر و یا ژل خط لبخند مانعی برای بارداری ایجاد نکرده و اگر قبل از اقدام به بارداری، این تزریق را انجام داده باشید، هیچ گونه خطری برای حاملگی و یا سلامت جنین شما وجود نخواهد داشت.

سوالات متداول تزریق فیلر خط خنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *