شستن صورت بعد از بوتاکس

نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

با افزایش علاقه به درمان و پیشگیری چین و چروک و افتادگی پوست، علاقه به بوتاکس نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، بسیاری از افراد برای درمان هایپرهیدروزیس، میگرن، آکنه، TMJ (دندان قروچه) و موارد دیگر به سراغ تزریق بوتاکس می روند. برای کسانی که کمتر با بوتاکس آشنایی دارند، مواردی وجود دارد که باید بعد از تزریق به خاطر داشته باشند، از جمله اینکه آیا شستن صورت بعد از بوتاکس ممکن است یا خیر؟ نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس چگونه است و … . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

شستشوی صورت بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، نقاط صورتی ریز در محل تزریق بوجود خواهد آمد. این لکه ها در عرض پنج تا 10 دقیقه یا حداکثر ظرف چند ساعت محو می شوند. زمانی که جلسه تزریق بوتاکس به پایان می رسد و کلینیک را ترک می کنید، به احتمال زیاد به نظر نمی رسد که یک درمان تزریقی انجام داده اید. به یاد داشته باشید که هیچ حساسیت یا تورمی در ناحیه تحت درمان احساس نمی‌کنید و بوتاکس بلافاصله پس از درمان شما اعمال نمی‌شود. در بیشتر موارد، در عرض چند روز تغییرات نمایان می شوند و به مرور نتایج مطلوب مدنظر شما حاصل می شود. به طور حدودی ممکن است به مدت دو هفته این روند زمانبر باشد.

آیا می توانم بعد از بوتاکس صورتم را بشویم؟

پس از تزریق بوتاکس قطعا می توانید صورت خود را بشویید و مراقبت های معمولی از پوست را از سر بگیرید، اما از آب ولرم استفاده کنید و در هنگام پاکسازی با حرکات نرم این کار را انجام دهید. حتما پس از شستشو صورت خود را خشک کنید و از مالیدن و کشیدن پوست صورت خودداری کنید. توصیه می‌کنیم حداقل چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس صبر کنید و از شستشو یا آرایش در ناحیه تزریق خودداری کنید. در صورتی که موارد گفته شده از مراقبت بعد از بوتاکس رعایت نشود امکان آلودگی در نواحی تزریق بوتاکس وجود خواهد داشت و ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود.

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

چند ساعت بعد از بوتاکس صورت را بشوییم

برای نحوه شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس توصیه می شود برای جلوگیری از حساسیت های پوستی، حداقل یک روز پس از تزریق بوتاکس از پاک کننده ای استفاده کنید که حاوی AHA یا BHA نباشد. بهتر است تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از شستن صورت، مالش پوست صورت، خم شدن و … خودداری کنید. روش خاصی برای شستشوی صورت وجود ندارد که گفته شود حتما بعد از تزریق بوتاکس از آن پیروی کنید. فقط باید حواستان باشد که اسکراب، مالش یا کشیدن پوست صورت بعد از تزریق بوتاکس نباید انجام شود. برای شستن صورت بعد از بوتاکس به جای آب گرم از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. تا چند روز پس از تزریق از هیچ گونه روش های درمانی و زیبایی برای پوست صورت مانند میکرودرم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی استفاده نکنید.

نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

خطرات و مزایا شستن صورت بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش بی خطر برای درمان چین و چروک و افتادگی پوست صورت است اما در صورتی که در شستن صورت بعد از بوتاکس دقت کافی را نداشته باشید ممکن است بوتاکس تزریق شده در زیر پوست حرکت کند و فرم نامناسبی را در چهره شما ایجاد کند. از آنجایی که بوتاکس به صورت مایع تزریق می شود، می تواند از طریق فیبرهای عضلانی که در آنجا به سایر عضلات تزریق می شود، حرکت کنند. نکته کلیدی این است که تا چند ساعت پس از تزریق از دراز کشیدن، خم شدن و انجام فعالیت سنگین اجتناب کنید. در صورتی که به صورت ملایم با پوست خود رفتار کنید عوارض بوتاکس شامل حال شما نخواهد شد. البته که شستن صورت بعد از بوتاکس برای بهداشت ناحیه تزریقی نیز اهمیت دارد و باید برای جلوگیری از تحریک یا عفونت شستشوی پوست انجام شود اما نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد که باید درباره آن دقت کافی را داشته باشید.

سخن پایانی

پیروی از دستورالعمل های متخصص پوست و مو پس از درمان با تزریق بوتاکس همیشه ایده خوبی است. برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پوست خود را نکشید، الکل ننوشید یا داروهایی مانند ایبوپروفن یا آسپرین را در 72 ساعت پس از تزریق بوتاکس مصرف نکنید زیرا خون را رقیق کرده و کبودی را طولانی می کنند.شستن صورت بعد از بوتاکس بلامانع است، فقط باید این کار را خیلی ملایم و آرام انجام دهید و از اسکراب پوست صورت خودداری کنید. تمیز نگه داشتن و شستن صورت بعد از بوتاکس، به خصوص در اطراف محل های تزریق، به کاهش خطر تحریک یا عفونت کمک می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین می توانید سوالات خود را به صورت مستقیم از دکتر ربابه غیبی بهترین متخصص پوست و مو در تهران بپرسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *