درمان جای جوش

درمان جای جوش و اسکار آکنه

درمان جای جوش و یا اسکار آکنه از چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟ اسکار جوش چیست و درمان قطعی اسکار جوش چگونه انجام می‌شود؟ برای درمان اسکار فرورفته صورت به چه پزشکی باید مراجعه کنیم؟ جدیدترین روش درمان اسکار آکنه چه روشی است؟ چه روش‌هایی برای جلوگیری از اسکار جوش وجود دارد؟

اسکار آکنه یا همان جای جوش یکی از عارضه‌های پوستی شایع در میان افراد است که ممکن است تا سنین بالا نیز، فرد را درگیر کند. این عارضه هرچند خطرناک نبوده و مشکل جدی برای فرد به وجود نمی‌آورد، اما می‌‌تواند با ایجاد یک پوست ناصاف، زیبایی چهره فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و درمان اسکار آکنه نیز، از این جهت اهمیت بالایی دارد. برای درمان جای جوش، آکنه و اسکار، روش‌های جدید و موفقیت‌آمیزی ارائه شده است که نگرانی‌های شما برای از بین رفتن و برطرف کردن آثار جوش، زخم و … بر روی پوست صورت‌تان را به خوبی برطرف خواهد کرد. در این مقاله به جدیدترین و بهترین روش‌های درمان جای جوش پرداخته‌ایم تا قبل از اقدام به درمان، شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشید.

درمان اسکار آکنه

جدیدترین روش های درمان جای جوش و آکنه

روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه وجود دارد که در ادامه به جدیدترین آن‌ها پرداخته‌ایم. اما باید در نظر داشته باشید که روش درمانی مناسب برای هر فرد، متفاوت بوده و انتخاب بهترین روش درمان جای جوش، بر عهده بهترین متخصص پوست و مو خواهد بود. پزشک متخصص در واقع، بر حسب نوع اسکار، شدت آن و نوع پوست فرد، روش درمانی مناسب و یا ترکیبی از روش‌های درمانی را برای فرد در نظر خواهد گرفت.

درمان جای جوش با سابسیژن

از بین بردن جای جوش، اسکار آکنه و … با استفاده از روش سابسیژن، یک روش مناسب و کم تهاجمی است که در التیام و احیای جای جوش‌های صورت، نقش موثری داشته و می‌تواند آن را به خوبی مداوا کند. روش سابسیژن در درمان جای جوش، یک روش درمانی سرپایی و بدون نیاز به بستری است که برای بیشتر انواع پوست مناسب و قابل استفاده است. این روش درمانی شامل به کار بردن سوزن‌های ریزی است که از طریق آزاد کردن بافت‌های همبندی، تاثیر بالایی در از بین بردن جای جوش‌های سطحی و حتی عمیق خواهد داشت.

درمان جای جوش با پی آر پی (PRP)

درمان اسکار آکنه و یا جای جوش به روش تزریق پی آر پی، یک روش سازگار با بدن بوده که در آن، مقدار کمی از خون بیمار برای تولید پلاسمای غنی از پلاکت و یا همان PRP مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این روش درمانی خصوصا برای افرادی که جای جوش‌های عمیقی دارند، نتیجه‌بخش و موثر بوده و می‌تواند تا 90 درصد بهبودی در فرد ایجاد کند.

درمان جای جوش با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال که در دو نوع سوزنی و غیر سوزنی انجام می‌شود، یک روش مناسب برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه است که افزون بر این، به برطرف شدن چین و چروک‌ها، لیفت صورت و … نیز به خوبی کمک می‌کند. در روش لیزر فرکشنال به صورت سوزنی، از سوزن‌های استریل شده استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها عمق مختلفی داشته و با وارد شدن به پوست، موجب کلاژن‌سازی آن خواهد شد. این روش درمانی که به طور معمول به 3 تا 4 جلسه درمانی نیاز دارد، باید در فاصله زمانی در حدود شش ماه به طور مجدد انجام شده تا تاثیر خود را نشان داده و نتیجه مطلوب و رضایت‌بخشی در فرد داشته باشد.

درمان جای جوش با تزریق ژل به ‌صورت

تزریق ژل برای از بین بردن جای جوش و آکنه، یکی از روش‌های رایج و شایع در درمان جای جوش است. تزریق ژل و فیلرهای پوستی که برای رفع آثار به جا مانده از جوش، آکنه، زخم و … به کار می‌رود، برای قسمت‌های مختلف صورت قابل استفاده بوده و با حجم‌دهی که انجام می‌دهد، ارتفاع پوست را بالا برده و در نهایت، یک پوست صاف و یک‌دست در صورت فرد به وجود می‌آورد. البته این روش درمانی، ماندگاری طولانی مدت اما موقتی داشته و بعد از گذشت مدت زمانی در حدود 18 ماه تا دو سال، باید دوباره تمدید شود. از جمله مزایای این روش نیز می‎‌توان به سریع بودن، مشاهده تاثیر آنی و بلافاصله پس از درمان، کم خطر بودن و …اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *