تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

سلامت پوست از جمله مهمترین فاکتورها برای زیبایی به شمار می رود. امروزه به واسطه پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات حوزه زیبایی، روش های مختلفی برای جوانسازی پوست رایج شده است. روش های مختلفی مانند میکرودرم و میکرونیدلینگ با هدف زیبایی و درمانی وجود دارد، اما یکی از سوالات رایجی که از سوی افراد مطرح می شود این است که تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ در چیست؟ به طور کلی، میکرودرم و میکرونیدلینگ دو روش مراقبتی از پوست هستند که هر کدام به طرز قابل توجهی بر روی سلامت پوست، موثر خواهند بود. هر یک از این روش ها در بر دارنده‌ متد خاصی هستند که با توجه به صلاحدید پزشک، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور آشنایی بیشتر با روش دو روش میکرودرم و میکرونیدلینگ و تفاوت های آن ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست؟

شناخت تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ این امکان را برای افراد ایجاد می‌کند که با آگاهی بیشتر، روش مراقبت از پوست خود را انتخاب کنند. باید بدانید که میکرودرم از فناوری و متد خلاء و کریستال جهت لایه برداری عمیق و همچنین رفع گرفتگی پوست، استفاده می‌نماید. در حالی که میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز پوست را برای تولید کلاژن و همچنین افزایش استحکام ترغیب می‌کند. این نکته تنها مورد برای تفاوت این دو روش به شمار نمی‌رود. بلکه اصلی‌ترین و مهمترین نکته برای وجه تمایز آنها، شناخته شده است. برای درک بهتر و صحیح تفاوت این دو روش، باید از عملکرد آنها، آگاه شوید.

میکرودرم چیست و چگونه انجام می شود؟

برای شناخت تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ، بهتر است هر یک از این روش‌ها را به طور کامل بشناسید. اگر بخواهیم به یکی از روش‌های برتر غیر جراحی برای مراقبت های پوستی اشاره کنیم، میکرودرم یکی از بهترین گزینه ها است. در این روش از یک دستگاه مکانیکی بهره برداری می‌شود. سطح پوست با موادی مانند کریستال های بی کربنات سدیم، لایه برداری شده تا سلول‌های مرده از سطح پوست پاک شوند.

این دستگاه می‌تواند به طور همزمان با پاکسازی پوست، افزایش تحرک گردش خون را نیز در سطح پوست به همراه داشته باشد. این عمل از طریق مکش توسط دستگاه، انجام می‌شود. در نتیجه مراجعه کننده با پوستی صاف و روشن مواجه خواهد شد. از این روش می‌توان برای اکثر پوست‌ها، بهره برداری نمود. درمان در این روش 1 ساعت به طول می‌انجامد. همچنین میزان درد و ناراحتی در این روش بسیار کم و ناچیز است.

کاربرد میکرودرم چیست؟

از این دستگاه برای بسیاری از اهداف زیبایی، بهره برداری می‌شود. از جمله موارد استفاده از این دستگاه می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • رفع جای جوش
  • هیپرپیگمانتاسیون یا همان از بین بردن رنگ‌های ناهمگون در پوست
  • ملاسما یا از بین بردن لکه‌های آفتاب سوختگی در پوست
  • از بین بردن لکه‌هایی که با افزایش سن در پوست پدیدار می‌شوند
  • از بین بردن کدری در پوست
  • از بین بردن منافذ باز در پوست
  • جوانسازی پوست و همچنین جلوگیری از ایجاد چروک در پوست
  • درمان لک‌های بارداری و از بین بردن ترک‌های ناشی از بارداری
میکرودرم

مزایا میکرودرم

از دیگر نکاتی که سبب پی بردن به تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ خواهد شد، شناخت مزایا و معایب آنها است. با کسب این دانش، انتخاب روش ایده‌آل با کمک مشاوره‌های پزشکی، برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود. مهمترین مزایای این روش عبارتند از:

  1. از این روش می‌توانید بدون محدودیت فصلی، استفاده کنید.
  2. این روش قابل اجرا بر روی بسیاری از پوست‌ها (تیره و روشن) می‌باشد.
  3. این روش از میزان درد و ناراحتی بسیار کمی برخوردار است.
  4. در کنار این روش می‌‌توانید از روش‌های دیگر نیز استفاده کنید تا افزایش تاثیرات را شاهد باشید.
  5. از این روش برای جذب بسیاری از داروهای پوستی نیز استفاده می‌شود.

معایب میکرودرم

عوارض این روش بسیار کم و ناچیز است، با این حال میکرودرم می تواند سبب بروز اثرات جانبی کوتاه مدت مانند قرمزی و التهاب شود که پس از چند روز برطرف خواهد شد.

  1. درمان چند جلسه ادامه خواهد داشت.
  2. از این روش برای درمان آکنه‌های شدید و اگزمای شدید و موارد دیگر استفاده نمی‌کنند.

میکرونیدلینگ چیست؟

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره شد، در روش میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. این سوزن ها پوست را سوراخ و خراش می‌دهند تا مواد دارویی به راحتی جذب پوست گردد. اغلب از این روش جهت درمان برخی از جراحت های پوستی و همچنین جوانسازی، استفاده می‌کنند.

دستگاه به کار برده شده در این روش، معروف به درمارولر است. این دستگاه از یک سری غلطک برخوردار است که بر روی آن از سوزن‌هایی با متریال تیتانیوم، استفاده شده است. این دستگاه در کنار تنظیم سرعت، با ایجاد خراش بر روی پوست، نتایج ایده آل و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

پس از ایجاد سوراخ و یا خراش‌های سطحی بر روی پوست، داروها و سرم‌های تجویز شده به راحتی جذب پوست خواهند شد. این روش، افزایش بسیار بالای جذب دارو بر روی پوست را به همراه دارد. آسیب دیدن سطحی پوست، سبب ترشح زیاد کلاژن و الاستین می‌شود. در نتیجه می‌توان شاهد نتایج باورنکردنی در سطح پوست بود.

کاربرد میکرونیدلینگ

  • از بین بردن چین و چروک‌ها و رفع پیری در پوست
  • بهبود جراحات و از بین بردن جای زخم
  • روشن و شفاف نمودن سطح پوست
  • درمان ترک‌های پوستی که به سبب کاهش و یا افزایش وزن پدید آمده‌اند.
  • درمان مشکلات پوستی که ناشی از حاملگی هستند. پیشنهاد می کنیم مقاله کهیر حاملگی را مطالعه کنید.
  • درمان و از بین بردن آکنه، جوش و جای جوش

 مزایا میکرونیدلینگ

 یکی از مواردی که موجب خودنمایی تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ می‌شود، توجه به مزایا و عوارض استفاده از هر کدام از این روش ها است. مهمترین مزایای روش میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • تحریک پوست جهت تولید الاستین و کلاژن که سبب جوانسازی پوست نیز خواهد شد.
  • قابلیت استفاده برای انواع تناژ رنگی پوست
  • برخورداری از هزینه مقرون به صرفه نسبت به لیزر

معایب و عوارض میکرونیدلینگ

بروز برخی از حساسیت‌های پوستی، تورم پوست به صورت بسیار خفیف، سوزش و قرمزی در سطح پوست معمولا بعد از انجام این روش مشاهده می شود که معمولا پس از مدت کوتاهی از بین می رود. با این حال امکان بروز عفونت و یا ایجاد تیرگی در صورت عدم استفاده‌ صحیح وجود دارد که می تواند عوارض جدی برای فرد ایجاد کند.

کلام آخر

پس از ذکر موارد یاد شده و شناخت تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ، اغلب مراجعه کنندگان با این سوال مواجه می شوند که کدام روش برای استفاده بهتر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال، باید حتما به پزشک متخصص و ببا تجربه مراجعه نمایید. هر یک از این روش ها فواید قابل توجهی را به همراه دارند، اما نظر پزشک می‌تواند در این راستا بسیار مفید و تاثیرگذار باشد. به همین منظور توصیه می شود برای انتخاب بهترین روش به بهترین متخصص پوست و مو در تهران مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *