تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست چقدر ماندگاری دارد؟ تزریق چربی به دست چه عوارضی ممکن است به دنبال داشته باشد؟ تزریق چربی به دست چگونه به جوانسازی پوست دست کمک می‌کند؟ مراقبت های بعد از تزریق چربی به دست چه اهمیتی داشته و شامل چه اقداماتی است؟ تزریق چربی به مچ دست چه مزایایی دارد؟ تزریق چربی به انگشتان دست در چه موارد انجام می‌شود؟

تزریق چربی به دست یکی از تکنیک های جوانسازی پوست دست است که با از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده بر روی پوست دست، سبب کاهش روند پیری و در نتیجه جوانسازی آن می‌شود. بافت چربی طبیعی دست ها در واقع به دلیل قرارگیری در معرض عواملی مانند نور خورشید، مواد شوینده و همچنین به دلیل بالا رفتن سن و …، در زمان سریع‌تری تحلیل رفته که موجب ایجاد چین و چروک در ناحیه دست‌ها و از دست رفتن زیبایی و شادابی آن‌ها می‌شود. به همین دلیل کلاژن سازی و تزریق چربی به دست، می‌تواند چربی از دست رفته در این ناحیه را به خوبی بازگردانده و این مشکل را برطرف کند.

مراحل تزریق چربی به دست چگونه انجام می شود؟

تکنیک‌های انتقال چربی شامل برداشتن مقدار کمی چربی از یک ناحیه از بدن و انتقال آن به جای دیگر (در این مورد انتقال به دست) است. این تکنیک کاربردهای گسترده ‌ای در جراحی پلاستیک، از جمله عمل ‌های زیبایی سینه و صورت پیدا کرده است. استفاده از این روش در جوانسازی دست مورد استقبال قرار گرفته است.

در این روش پزشک به بافت کمی از چربی در بدن متقاضی نیاز دارد. این چربی معمولا از قسمت های داخلی ران برداشته می شود. پس از انجام فرآیند های لازم در چربی، حدود 20 تا 25 میلی لیتر از چربی در هر دست تزریق می شود. به این صورت که چند برش کوچک در پشت دست ها ایجاد می شود و سلول های چربی به فضای زیر پوست دست تزریق می شود. چربی تزریق شده به آرامی ماساژ داده می شود تا یک کانتور صاف ایجاد شود و ظاهر نامتناسب و استخوان ها و رگ های برجسته پشت دست را پر کند. نتیجه این عمل پس از بهبودی ورم ها قابل مشاهده است. به همین دلیل می توان گفت بسیار زود نتیجه دلخواه حاصل می شود.

مزایای تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست که یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست دست است، مزایای متعددی داشته که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • برطرف شدن لاغری و پیری پوست دست
  • صافی و شادابی پوست دست وانگشت‌ها
  • جوانسازی  پوست دست و رفع چین و چروک
  • نتایج کاملا طبیعی با مدت زمان ماندگاری بالا
  • از بین بردن لکه‌های ناشی از افزایش سن و تابش نور خورشید
  • برطرف شدن رگ ها و تاندون های برجسته شده بر روی سطح دست
نکات تزریق چربی به دست

افزون بر موارد گفته شده، چربی تزریق شده به پوست دست به دلیل آن که از بدن خود بیمار استخراج شده است، با بدن فرد سازگار بوده و نگرانی بابت بروز واکنش های آلرژیک ایجاد نخواهد کرد.

ماندگاری تزریق چربی به دست چقدر است؟

با اینکه این روش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های زیبایی و جوانسازی دست است، اما نتیجه مادام العمر ندارد. ماندگاری جوانسازی دست با تزریق چربی حداقل 6 ماه است. مشخص شدن مدت زمان حداکثر ماندگاری چربی، به عوامل مختلف بستگی دارد. یکی از اصلی ترین مزایای این روش که خیلی از زیباجویان را مشتاق تر کرده است، بهبودی سریع است. در این روش بدون هیچ گونه عارضه می توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

همه چیز درباره تزریق چربی به دست

آمادگی های قبل از تزریق چربی به دست

قبل از تزریق چربی به دست، نکات و اقداماتی لازم است انجام شود که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • مصرف قرص آرنیکا یک هفته قبل از عمل می تواند به میزان قابل توجهی کبودی را کاهش دهد. (بهتر است در این خصوص با پزشک مشورت کنید)
  • حداقل 3 روز قبل از جراحی از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین، وارفارین و پلاویکس استفاده می کنید، با مشورت بهترین متخصص پوست و مو باید حداقل یک هفته قبل از جراحی مصرف این داروها قطع شود.
  • این جراحی توانایی شما را برای انجام کارهای روزانه محدود نمی کند، بنابراین کمک گرفتن از دوستان و خانواده ضروری نیست. اما توصیه می شود دو تا سه روز مرخصی بگیرید.

مراقبت های بعد از تززیق چربی به دست

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این جراحی تحت بیهوشی انجام می شود. بنابراین پس از ریکاوری زمانی که بیمار به هوش می آید معمولا مشاهده می شود که دست ها روی سینه قرار دارند. دلیل آن هم این است که برای به حداقل رساندن تورم بعد از عمل قسمت پنجه دست ها باید بالا تر از سایر قسمت های دست قرار بگیرد. بنابراین بهتر است دست ها در حالت خوابیده روی سینه قرار بگیرد. همچنین در حالت نشسته سعی کنید دست هایتان را روی بالش قرار دهید.

سایر مراقبت های پس از انتقال چربی به دست شامل موارد زیر می شود:

  • سعی کنید به مدت 2 الی 3 روز از رانندگی اجتناب کنید.
  • اگر فعالیت ورزشی خاصی را دنبال می کنید، پس از دو هفته می توانید ورزش را از سر بگیرید.
  • توصیه می شود به مدت 2 الی 3 روز از محل کارتان برای گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل مرخصی بگیرید. در این مدت از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.

سوالات متداول تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست ها چقدر ماندگاری دارد؟

حداقل ماندگاری استفاده از این روش از 6 ماه بوده اما در واقع، مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به دست به عوامل متعددی بستگی دارد.

چرا تزریق چربی به دست بهترین روش جوانسازی پوست دست است؟

این روش نتیجه موثر و زود هنگام دارد. این جراحی بسیار سبک است و بیمار را با عوارض پس از عمل رو به رو نمی کند. سایر مزایای این روش در مقاله شرح داده شد.

تزریق چربی به دست چگونه انجام می شود؟

این جراحی با برداشتن چربی از قسمتی از بدن با ایجاد یک برش کوچک و همچنین تزریق آن به دست ها انجام می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *