بوتاکس زیر چشم

تزریق بوتاکس زیر چشم

با افزایش سن و به مرور زمان چین و چروک ها و خطوط کوچک و بزرگی بر روی پوست صورت و به ویژه زیر چشم دیده می شود. مشاهده این چروک موجب به وجود آمدن حسی ناخوشایند در افراد می شود و نوعی حس پیری به اشخاص دست می دهد. همانطور که می دانید چین و چروک ها می توانند با استفاده از روش های خاصی محو شوند.
پزشکان برای محو شدن و از بین رفتن این خطوط استفاده از روش های مختلفی را پیشنهاد می کنند؛ مانند استفاده از کرم های مخصوص و یا تزریق بوتاکس. از آنجایی که نتیجه استفاده از کرم ها اغلب بسیار دیر ظاهر می شود و برخی مواقع نیز ممکن است کرم ها نتیجه دلخواه را نداشته باشند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش تزریق بوتاکس زیر چشم استفاده کنند.
تزریق بوتاکس می تواند زیبایی و جوانی را به پوست برگردانده و چین و چروک های زیر چشم را از بین ببرد. همچنین این روش می تواند برای از بین رفتن گودی زیر چشم نیز بسیار موثر واقع شود. در ادامه می خواهیم مطالب بیشتری را در حوزه تزریق بوتاکس زیر چشم با شما به اشتراک بگذاریم.

تزریق بوتاکس دور چشم

آیا تزریق بوتاکس زیر چشم امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید پوست زیر چشم بسیار حساس است؛ به همین خاطر پزشکان از عمل های مرتبط با چشم و اطراف آن با عنوان عمل های پر ریسک یاد می کنند. تزریق بوتاکس زیر چشم نیز از آنجایی که ریسک بالایی دارد باید توسط پزشکی ماهر و با سابقه انجام شود تا نتیجه مثبت حاصل شود.
در صورتی که این نوع تزریق توسط افراد معمولی و یا اشخاص غیر حرفه ای صورت بگیرد می تواند درد زیادی داشته باشد و تاثیرات جبران ناپذیری بر روی چشم فرد بگذارد. جالب است بدانید این نوع تزریق اگر به صورت حرفه ای انجام شود کاملا بدون درد است. قبل از تزریق بوتاکس زیر چشم، از مقداری پماد بی حسی برای سر کردن قسمت های تزریق استفاده می شود و سپس با سوزن مخصوص تزریق بوتاکس انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است حتماً قبل از تزریق بوتاکس جلسات مشاوره را گذرانده و از سازگار بودن بوتاکس با بدن خود اطمینان حاصل کنید. همچنین توصیه می شود حتماً نکاتی را که پزشک پس از تزریق بوتاکس با شما به اشتراک می گذارد را مورد توجه قرار دهید تا نتیجه دلخواه را دریافت نمایید.

مشاوره آنلاین با دکتر ربابه غیبی

متخصص پوست، مو و زیبایی

عضو آکادمی متخصصین پوست آمریکا و اروپا
عضو انجمن متخصصین پوست ایران

میزان ماندگاری بوتاکس زیر چشم

همانطور که گفته شد بوتاکس زیر چشم یک روش موقتی برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم است. این روش عمر طولانی ندارد و پس از مدتی باید آن را تمدید کرد. اغلب بوتاکس ها ۴ تا ۶ ماه عمر خواهند کرد و پس از این مدت پوست به حالت سابق باز خواهد گشت.
البته هر چقدر پزشک با مهارت بیشتری تزریق بوتاکس زیر چشم را انجام داده باشد و مراقبت ها به خوبی انجام شود، احتمال دارد عمر بوتاکس طولانی تر شود. لازم به ذکر است عمر بوتاکس برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارد (مانند ورزشکاران) کمتر خواهد بود. پزشکان پیشنهاد می کنند حتی اگر بوتاکس بعد از ۴ ماه تاثیر خود را از دست داد، به هیچ وجه بیش از ۲ بار در سال اقدام به تزریق بوتاکس نکنید. تزریق بیش از حد بوتاکس می تواند نتیجه برعکس داشته باشد.

فیلم تزریق بوتاکس دور چشم و زیر چشم


تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود؟

فیلم تزریق چربی دکتر ربابه غیبی را ببینید.

عوارض بوتاکس زیر چشم

بوتاکس نیز مانند سایر روش های زیبایی عوارض خاصی است؛ اما در صورتی که افراد به نکات و مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس توجه داشته باشند عوارض کمتری مشاهده خواهند کرد. همچنین اگر برای تزریق بوتاکس زیر چشم به پزشکی با تجربه و با مهارت مراجعه کنید عوارض بوتاکس را کمتر مشاهده خواهید کرد
در صورتی که به دنبال پزشکی با مهارت هستید ما دکتر غیبی را به شما معرفی می کنیم. ایشان با داشتن سابقه و مهارت فراوان می توانند تزریق بوتاکس زیر چشم را به بهترین شکل انجام دهد. لازم به ذکر است حتی اگر به بهترین پزشک مراجعه کنید اما نکات لازم را رعایت نکنید احتمال مشاهده عوارض زیر زیاد خواهد بود.

  • قرمز شدن چشم
  • تورم پلک
  • سخن باز و بسته کردن چشم
  • درد شدید
  • داشتن سرگیجه
  • کبودی زیر چشم
  • بی حسی تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس زیر چشم
  • افتادگی پوست اطراف چشم

لازم به ذکر است تمام این علائم موقتی هستند و پس از مدتی محو خواهند شد؛ اما در صورتی که وجود این علائم ادامه دار بود لازم است به پزشک مراجعه کنید. در این مواقع عدم مراجعه به بهترین دکتر بوتاکس در تهران می تواند برای فرد مشکل ساز شود.

تزریق بوتاکس زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم

پس از آنکه مراحل تزریق بوتاکس زیر چشم به پایان رسید برای آنکه بوتاکس نتیجه دلخواه را برای شما رقم بزند باید مراقبت های خاصی را مد نظر داشته باشید. لازم است بدانید هرچقدر بیشتر به این مراقبت ها اهمیت دهید کمتر عوارض بوتاکس را تجربه خواهید شد. برخی از مراقبت های ضروری برای پس از تزریق بوتاکس به عبارت زیر هستند.

  • تا مدتی پس از تزریق بوتاکس زیر چشم نباید به قسمت های تزریقی دست بزنید و یا این قسمت ها را ماساژ دهید.
  • تا یک روز پس از تزریق از حمام رفتن و دوش گرفتن خودداری کنید.
  • بهتر است تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس زیر چشم دراز نکشید و به صورت نشسته استراحت نمایید.
  • مصرف دخانیات و الکل موجب افزایش التهاب می شود؛ از این رو تا مدتی نباید از دخانیات و الکل استفاده کنید.
  • برای مدتی ورزش کردن و انجام فعالیت های سنگین را کنار بگذارید.
  • مصرف داروهای ضد التهاب می توانند دوران نقاهت را پس از تزریق بوتاکس زیر چشم طولانی تر کنند؛ از این رو بهتر است به هیچ وجه از این داروها استفاده نکنید.

سخن پایانی


در این مقاله تلاش کردیم مطالبی را در حوزه تزریق بوتاکس زیر چشم با شما به اشتراک بگذاریم. در مطالب ذکر شده به امکان تزریق بوتاکس، میزان ماندگاری آن، عوارض بوتاکس و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس اشاره کردیم.
همانطور که گفته شد از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار حساس است تزریق بوتاکس زیر چشم باید توسط فردی ماهر و با تجربه صورت بگیرد. اگر فرد مهارت لازم را نداشته باشد می تواند موجب ایجاد عوارض جبران ناپذیری شده و یا به چشم آسیب وارد کند. امیدواریم مطالب مذکور برای تان مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *