بهترین سن لیزر جای جوش

بهترین سن برای لیزر جای جوش

جوش‌هایی که در مناطق مختلف بدن به خصوص در صورت ایجاد می‌شوند حتی پس از بهبودی نیز می‌توانند بر چهره فرد تاثیرگذار باشند. باقی ماندن جای جوش یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. تعداد این اسکارها در برخی از افراد کم و کوچک می‌باشد اما برخی دیگر دچار اسکارهای بزرگ می شوند که از لحاظ زیبایی به خصوص در پوست صورت منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود. یکی از روش‌های نوین که اثرات بسیار مثبتی در کاهش و هم چنین از بین بردن جای جوش دارد لیزر جای جوش می‌باشد. گاهی اوقات این روش تحت نام لایه برداری و لیزر درمانی نیز شناخته می‌شود. یکی از سوالاتی که اغلب مراجعین با آن مواجه هستند این است که بهترین سن لیزر جای جوش چه زمانی می‌باشد؟ در ادامه‌ی مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است؟

در واقع هیچ پاسخ قطعی برای این سوال که بهترین سن برای لیزر جای جوش چه سنی می‌باشد وجود ندارد، درمان اسکارهای باقی مانده از جوش به جای اینکه به سن شما وابسته باشد به سلامت پوست شما بستگی دارد.
اما نکته‌ی مهم این است اولین درمانی که جهت از بین بردن جای جوش می‌توانید شروع نمائید زمانی است که دیگر جوشی روی صورت خود نداشته باشید. پس اولین قدم این است که جوش‌های پوستی خود را درمان نمائید و هیچ جوش فعالی در پوست خود نداشته باشید سپس برای لیزر جای جوش اقدام کنید.

دکتر ربابه غیبی دکتر پوست مو و زیبایی

لیزردرمانی جای جوش در نوجوانان

با توجه به اینکه اکثر افراد در سنین نوجوانی و به دلیل تغییرات هورمونی دچار جوشهای شدید در صورت و سایر نقاط بدن می‌شوند بنابراین نوجوانان کاندید مناسبی برای لیزر درمانی جای جوش نیستند. همچنی توصیه می‌شود درمان‌های زیبایی مانند لیزر درمانی پس از سن قانونی و زمانی که بیمار حق انتخاب روش درمان را دارد شروع شود. بهترین سن لیزر جای جوش پس از گذشت دوران بلوغ در زمانی می باشد که فرد جوش فعال نداشته باشد.

بهترین سن جهت لیزر جای جوش

در پاسخ به این سوال که موضوع اصلی این مقاله می‌باشد اکثر متخصصین پوست عقیده دارند افرادی که بین 20 تا 30 سال دارند کاندید مناسب لیزر جای جوش هستند به شرطی که دچار اکنه و یا جوش‌‌های فعال در پوست نباشند.
در این بازه‌ی سنی میزان جوش‌هایی هورمونی بسیار کاهش می‌یابد و تنها مشکل افراد باقی ماندن جای جوش در صورت و یا سایر نقاط بدن می‌باشد.

بهترین سن لیزر جای جوش در بازه سنی 20 تا 30 سالگی می باشد.

تاثیر افزایش سن بر بهبود جای جوش

در برخی از افراد با افزایش سن، جای جوش‌ها به تدریج بهبود می‌یابد مانند هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب که با جایگزین شدن سلول‌های جدید پوست به تدریج جای اسکار باقی مانده از جوش‌های قدیمی بهتر می‌شود اما در برخی موارد مانند اسکار آتروفیک و یا اسکار به جا مانده از آکنه، با افزایش سن هیچ گونه بهبودی حاصل نمی‌شود.
با توجه به میزان تولید کلاژن، نوع جوش، عوامل ارثی و محیطی با افزایش سن ممکن است جای جوش‌های شما بهتر و یا بدتر شود بنابراین جهت تشخیص این موضوع لازم است به یک متخصص پوست مراجعه نمائید. در صورتی که شما کاندید مناسب درمان جای جوش باشید می‌توانید روند درمان خود را آغاز نمائید.

هزینه لیزر جای جوش

بهترین سن لیزر جای جوش و اسکارهای باقی مانده

همان طور که اشاره کردیم لیزردرمانی یکی از روش‌های نوین جهت درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند جای جوش می‌باشد و می‌توان گفت تقریباُ تمام اسکارهای به جای مانده از جوش مانند اسکارهایی که مربوط به رنگدانه هستند و یا زخم‌هایی که به دلیل بزرگ شدن منافذ باز پوست ایجاد شده‌اند و سایر انواع اسکارهایی که از جوش‌های قدیمی و جدید باقی مانده‌اند با لیزر درمانی قابل انجام می‌باشند.

ماندگاری نتایج لیزر در بهترین سن لیزر جای جوش

نتایج پس از لیزر درمانی چند هفته پس از شروع درمان قابل مشاهده می‌باشند، در صورتی که مراقبت‌ مناسبی از پوست خود داشته باشید این نتایج برای طولانی مدت باقی می‌مانند. در مواردی که جای زخم جوش خفیف باشد احتمالا پس از یک یا چند جلسه درمان می‌توانید به نتایج مطلوب دست یابید اما در صورتی که مشکلات شدیدتری داشته باشید به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارید.

سخن پایانی


به طورکلی در هر سنی که هستید اگر دچار اسکارهای به جای مانده از جوش‌های قدیمی هستید می‌توانید به یک متخصص پوست و لیزر مراجعه نمائید و در مورد بهترین روش درمانی در بهترین سن لیزر جای جوش اطلاعات لازم را کسب نمائید. با پیشرفت‌های نوینی که در ساخت انواع دستگاه‌های لیزر شاهد هستیم در حال حاضر اغلب مشکلات ناشی از جای جوش در تمام سنین قابل درمان می‌باشند تنها کافی است که به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمائيد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *