جوانسازی پوست در تهران

جدید ترین متد های جوانسازی پوست

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال تغییر و زیبایی در چهره  خود می باشید و شادابی و سلامتی پوست یکی از دغدغه های شما است، همچنین چین و چروک و خطوط صورت‌تان شما را آزار می‌دهد، با ما همراه باشید تا شما را با روش ها و راهکارهای موثر،سریع و مدرنی که در حال حاضر برای جوانسازی پوست توسط بهترین متخصص پوست و مو انجام می شود، آشنا کنیم.

روش های درمانی جوانسازی پوست

در ادامه به برخی از موثر ترین روش ها برا جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد:

هایفو تراپی

یکی از ایمن ترین متد های جوانسازی به وسیله امواج فراصوت هایفوتراپی است که با نفوذ امواج دستگاه هایفو در عمق پوست به تولید کلاژن کمک می کند و در روند جوانسازی پوست تاثیر می گذارد.

هایفوتراپی در جوان ماندن پوست بسیار ضروری و مهم می باشد. این روش برای افرادی که بین 30 تا 70 سال دارند و شاهد شل شدگی و افتادگی سطحی و خفیف پوست در ناحیه صورت، گردن و دکلته  شده‌اند مناسب است.

تزریق ژل 

تزریق ژل

یکی دیگر از متدهای درمانی و زیبایی تزریق ژل است که امروزه به عنوان روش جوانسازی، زیبایی و برای برطرف کردن خطوط  صورت مانند خط اخم ، برطرف کردن خط خنده ، خطوط دور چشم و حجم دهی لب ها کاربرد زیادی دارد و حتی دختران جوانی که فاقد چین و چروک در ناحیه صورت خود هستند، برای اعمال زیبایی افرادی هستند که بیشترین درخواست را دارند و از آن استقبال می کنند.

انواع ژل

ژل ها از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند که با توجه مواد سازنده و نوع آن به سه دسته دائمی یا نیمه دائم یا با ماندگاری کم تقسیم بندی می شوند.

  • ژل های کلاژنی که ماندگاری اش کمتر از انواع دیگر است تا مدت 6 ماه می ماند و بعد از آن باید تمدید شود.
  • ژل های نیمه دائم که از هیالورونیک اسید تشکیل شده است ماده ای طبیعی ، کم عوارض و موثر در جوانسازی می باشد.
  • دسته سوم که دائمی است از PMMA تشکیل شده و ماندگاری آن بین 2 تا 5 سال است.

برای هر کدام از این ژل ها نیاز است که در بازه زمانی مشخص تمدید انجام شود.

جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس

همانطور که می‌دانید تزریق بوتاکس به عنوان موثرترین و کم‌هزینه ترین روش جوانسازی، نه تنها در بین خانم‌ها بلکه بین آقایان طرفداران زیادی دارد. بوتاکس از سمی بنام بوتولونیوم ساخته شده است که در زیر پوست تزریق می شود و باعث برطرف کردن چین و چروک روی پوست خواهد شد.

بهتر است تزریق بوتاکس قبل از اینکه پوست در حین منقبض شدن عضله ها، دچار خطوط  دائمی گردد، انجام شود. کاربرد های آن در نواحی دور چشم و خط اخم و پیشانی، بالا بردن گوشه لب و نوک بینی با ماندگاری تا 6 ماه است که در بازه زمانی مشخص، طبق خواسته و نیاز خود می توانید هر 6 ماه یکبار تمدید نمایید.

کربوکسی تراپی

یکی از روش های جوانسازی  غیر تهاجمی و بی عوارض که سابقه طولانی دارد، کربوکسی تراپی است و در نواحی مختلف بدن مانند پلک ها ،بازوها ، گردن و پاها  با تزریق دی اکسید کربن به این نقاط، با توجه به نوع خواسته مراجعه کننده انجام می‌گیرد. هدف این روش افزایش گردش خون، کاهش چربی و سلولیت و از بین بردن خطوط و چین و چروک است.همچنین علاوه بر خانم ها، آقایان هم کاندیدای این روش هستند.

عوارض کربوکسی تراپی

در انتخاب متخصص برای انجام اینکار نیاز است که دقت بسیار زیادی داشته باشید زیرا در ناحیه حساس مانند چشم به نیز تزریق می شود. از عوارض آن هم باید به این اشاره کرد که در بعضی  افراد ممکن است کبودی ایجاد شود که نهایتا تا 4 ساعت بعد از کربوکسی تراپی برطرف می شود.

تزریق چربی

تزریق چربی یکی از ماندگارترین روش های جوانسازی در بین متد های مدرن ذکر شده است و نسبت به ژل جذب دیرتری دارد به همین دلیل ماندگاری آن نیز بالاتر است. در تزریق چربی از چربی خود شخص در نواحی بدنی که چربی مقاوم تری دارند؛ مانند پهلوها، ران، زیرشکم و کنار زانوها استفاده می‌شود و به نواحی هدف تزریق می‌شود. محل برداشتن چربی و مقدار ماندگاری چربی تزریق شده بسته به نوع بدن هر شخص متفاوت می باشد.

تزریق چربی

همچنین فعالیت های اشخاص پس از عمل در ماندگاری چربی تاثیر دارد مثلا در افراد ورزشکار درصد جذب چربی بیشتر است و ماندگاری چربی کمتر می‌شود. ناگفته نماند که چربی نهایتا یک تا سه سال دوام می آورد البته مراقبت های پس از عمل تزریق چربی هم تاثیر گذارخواهد بود.

روش تزریق چربی هم به این صورت است که چربی بدن را از محل مورد نظر برداشته و بعد از جداسازی ناخالصی های چربی به وسیله دستگاهی بنام سانترفیوژ با سرعت بالا به ناحیه هدف، تزریق می شود. می توان از این روش جوانسازی به عنوان را یکی از بهترین فیلرها در نواحی صورت و بدن نام برد که در میان افراد در بازه سنی 40 تا 70 سال از محبوبیت خاصی برخوردار شده است

برای پیشگیری از پیری پوست چه موارد را رعایت کنیم؟

از مواردی که بهتر است رعایت کنید تا پوستی سالم داشته باشید و به جوانسازی نیازی نداشته باشید؛ عبارت است از:

مراقبت های روتین پوستی

همانطور که می دانید، هر شخص برای داشتن پوست سالم و شاداب، باید روتین های مراقبتی پوستی روزانه خود را داشته باشد و برای پوست خود اهمیت قائل شود و به مرور زمان شاهد پوستی جوان و سالم و بی عیب و نقص در دوران  جوانی و میانسالی و یا طی پیری خود باشد.

از آنجایی که خیلی از ما هر روز در زندگی برای انجام کارهای روزمره خارج از خانه سیر می کنیم و با آلودگی های دود و آلاینده های سطح شهر  مواجه می شویم، بهتر است پس از بازگشت به خانه پوست خود را با مواد های بهداشتی مخصوص با توجه به نوع پوست خود  پاک کرده و تمیز بشوییم و از محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنیم.

محصولات موثر بهداشتی

همه شما به عنوان یه خانم یا آقای جوان حداقل روزی یکبار بیرون از خانه می روید و  از مضرات اشعه خورشید اطلاع دارید؛ پس مهم‌ترین و ابتدایی ترین قدم برای مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از اشعه های مضر آن در نواحی بدن که در معرض مستقیم تابش نور است.

همچنین  در ابتدای روز و در هنگام رفتن به رختخواب از محلول های پاک کننده آرایش و آلودگی مناسب با نوع پوست  استفاده کنید تا در هنگام خواب منافذ پوست باز شود و اکسیژن کافی به لایه های سطحی و عمقی پوست برسد .

کلام آخر

شما می توانید سوالات خود را در زمینه جوانسازی پوست در انتهای همین مقاله عنوان کنید تا توسط دکتر ربابه غیبی متخصص پوست، مو و زیبایی پاسخ خود را دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *