لیزر جای جوش

لیزر جای جوش روش 100% تضمینی

جای جوش یکی از معایب ظاهری آزار دهنده پوستی می باشد، برجای ماندن جای جوش از زیبایی و لطافت ظاهری صورت کم کرده و منجر به کاهش اعتماد به نفس فرد می گردد. بنابراین دانستن راه های درمان و حذف آثار جای جوش از اهمیت بالایی در زیبایی و سلامت پوست برخوردار می باشد. استفاده از لیزر برای از بین بردن جای جوش روش نوینی می باشد که به تازگی مورد استفاده  قرار می گیرد، با ما همراه باشید تا بیشتر درباره روش های مختلف لیزر برای از بین بردن جای جوش، معایب و مزایای لیزر جای جوش بدانید.

لیزر چگونه جای جوش را از بین می برد؟

همان طور که گفته شد، لیزر یک روش درمانی نوین و زود بازده برای از بین بردن جای جوش می باشد. اگر چه که ممکن است 100 درصد لکه های پوستی ناشی از جوش با کمک لیزر جای جوش قابل درمان نباشد، اما نتایج بسیار خوب و شگفت انگیزی در نتیجه لیزر جای جوش های صورت، اتفاق می افتد.

لیزر با ایجاد گرما در لایه ی بالایی پوست، لک ها و جای جوش و هر گونه عارضه پوستی را از بین می برد. در واقع لیزر لایه رویی پوست را از بین برده و با تحریک پوست و بالا بردن جریان خون در موضع درمان، منجر به رشد سلول های پوستی سالم و جدید می گردد.

بهترین دکتر لیزر جای جوش تهران

دلیل ایجاد جوش در صورت

زمانی که سلول‌های مرده پوست و چربی ها در یک نقطه تجمع داشته باشند، در آن نقطه باکتری هایی شروع به رشد می نماید و منجر به ایجاد تورم و زخم های کوچکی به شکل جوش در این نقاط می گردد. پس از بهبود این جوش ها، جای جوش ها ممکن است مانند اسکار باقی بماند. انواع جای جوش ها شامل اسکارهای آتروفیک یا جای جوش فرورفته و اسکارهای هایپرتروفیک یا جای جوش برآمده می باشد.

مزایای لیزر جای جوش

استفاده از لیزر به منظور درمان جای جوش، موجب بهبود کیفیت و طراوت پوست، از بین رفتن جای لک، جوش و اسکار و همچنین درمان چین و چروک را می گردد. لیزر جای جوش و از بین رفتن مشکلات پوستی منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد می گردد. برای مطالعه بیشتر درباره روش جوانسازی پوست صورت با تزریق بوتاکس کلیک کنید.

موارد منع استفاده لیزر جای جوش

استفاده از روش درمانی لیزر جای جوش در موارد استفاده از داروهایی که حساسیت به نور را افزایش می دهند، داروی ضد انعقاد، استفاده از Accutane در سال گذشته، شیمی درمانی، سابقه التیام طولانی مدت زخم ها، اختلالات خونریزی و بارداری توصیه نمی شود.

عوارض لیزر جای جوش

مکانیزم اثر لیزر در از بین بردن جای جوش

لیزر جای جوش با استفاده از اشعه هایی با طول موج معین به نقطه تحت درمانی تابیده می شود. این نورهای تک رنگ، با تحریک لایه فیبروپلاست‌ پوست، کلاژن سازی را در پوست افزایش داده و منجر به افزایش کیفیت و کشسانی پوست می گردد. همچنین با ایجاد سلول های جدید منجر به بازسازی جای زخم و جوش می گردد. انواع لیزرهایی کاربردی که کمک به رفع جای جوش می نماید، شامل لیزرهای تخریبی و غیر تخریبی می باشد. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح داده شده است.

لیزر تخریبی (سوزاننده)

لیزرهای تخرینی بهترین روش درمان جای جوش می باشد، با استفاده از این نوع لیزر سطح رویی آسیب دیده پوست به طور کامل از بین می رود. این لیزر جای جوش منجر به افزایش کلاژن سازی می شود. به دلیل از بین بردن کامل لایه آسیب دیده دوره نقاهت لیزر های تخریبی، طولانی تر از نوع غیر تخریبی می باشد.

لیزر غیرتخریبی (غیر سوزاننده)

لیزرهای غیر تخریبی نسبت به لیزرهای تخریبی دارای نتایج کمتری می باشد. در این نوع از لیزر جای جوش سطح رویی پوست از بین نمی رود و فقط با کلاژن سازی بیشتر منجر به بهبود جای جوش می گردد.

انواع روش های درمانی جای جوش

انواع مختلفی از لیزرها در درمان جای جوش موثر می باشد، برای مثال می توان به لیزر فرکشنال، نور شدید پالسی IPL ، لیزر PDL، لیزر Smooth beam برای درمان اسکار آکنه، روش PRP و میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش، روش اربیوم در درمان اسکار آکنه را نام برد. در ادامه بیشتر درباره روش های لیزر جای جوش مطالعه کنید.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال جز لیزرهای سوزاننده می باشد. این لیزر خاصیت لایه برداری اشته و با ایجاد کانال های ریز منجر به تحریک پوست و افزایش کلاژن سازی صورت می گردد. لیزر فرکشنال در درمان سوختگی، رفع چین و چروک و جوانسازی و همچنین رفع جای جوش موثر می باشد. جلسه درمان لیزر فرکشنال 30 دقیقه زمان می برد. در برخی موارد از لیزر فرکشنال گاز کربن دی اکسید برای از بین بردن جای آکنه نیز استفاده می شود. این روش لیزر جای جوش از ایجاد مجدد جای آکنه نیز جلوگیری می کند. دوره ترمیم در این روش 2 هفته زمان می برد و ممکن است قرمزی پوست رخ دهد.

نور شدید پالسی

این لیزر با تاباندن گرما بر موضع مشکلاتی نظیر جای جوش، روزاسه، تلانژکتاسی، لکه‌های قهوه‌ای و آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را درمان می نماید. این روش نتایج بسیار خوبی در درمان جای جوش دارد.

روش اربیوم

در این روش درمان از لیزر مادون قرمزدر درمان مشکلات پوستی و تحریک کلاژن سازی استفاده می گردد. این روش عوارض کمتری در مقایسه با دیگر روش ها دارد.

روش PRP و میکرونیدلینگ

در این روش سوراخ های ریزی در پوست ایجاد می گردد و کلاژن سازی افزایش می یابد. این روش ممکن است با روش تزریق هم زمان انجام شود.

لیزر  (PDL)

این نوع  لیزر برای درمان جای جوش، درمان اسکارهای آتروفیک، یخ شکن و مربعی واگنی کاربرد دارد.

لیزر Smooth beam

در این روش از لیزر دایود به منظور درمان استفاده می گردد. مکانیزم اثر این دستگاه سرد کردن سطح رویی پوست موضع تحت درمان و گرم کردن سطح زیرین پوست به منظور تحریک و کلاژن سازی می باشد. این روش درمان به دلیل احتمال ایجاد لک توصیه نمی گردد. برای مطالعه درباره برداشتن خال با لیزر کلیک کنید.

افزایش زمان تاثیر لیزر جای جوش

قرار گیری در معرض عواملی که منجر به پیری و آسیب دیدن پوست می گردد، منجر به افزایش لک های پوستی می شود. سیگار کشیدن، تغییر در وزن و قرار گیری در نور آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب اثر گذاری لیزر جای جوش را کاهش می دهد.

هزینه لیزر جای جوش

اقدامات قبل از انجام لیزر جای جوش

پس از معاینه و بررسی توسط پزشک، پزشک روش درمانی لیزر مناسب را انتخاب می نماید، در جلسه درمان لیزر جای جوش، باید از نیم ساعت قبل به مرکز مراجعه شود. در هنگام مراجعه پرسنل مرکز، موضع را تمیز و کرم مخصوص را به منظور شروع فرایند استفاده می نمایند.

اقدامات حین انجام لیزر جای جوش

 قبل از شروع فرآیند درمان با لیزر جای جوش، کرم استفاده شده تمیز و اعمال لیزر انجام می شود. در فرایند درمان از هوا سرد به منظور کاهش درد و سوزش استفاده می شود. ریلکس بودن و آرامش داشتن در این مرحله از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد. فرآیند درمان حدود یک ساعت برای کل صورت می باشد.

مزایای لیزر جای جوش

مراقبت پس از لیزر جای جوش صورت

پس از درمان حالتی شبیه آفتاب سوختگی طبیعی می باشد. توصیه می گردد که از کمپرس یخ به منظور کاهش عوارض استفاده گردد. پس از درمان ممکن است پوست لایه لایه شده و تا 6 هفته صورتی رنگ گردد. احتمال ایجاد کبودی در نتیجه درمان بسیار کم می باشد. تا یک روز پس از درمان نباید موضع شستشو گردد.

پس از درمان لیزر جای جوش باید از مایعات، میوه و سبزی به مقدار زیاد استفاده گردد و استفاده از گرمی جات، سرخ کردنی و شیرینی به حداقل کاهش یابد. استفاده از لوازم آرایشی، سیگار و الکل تا یک هفته پس از درمان باید متوقف گردد.

سخن پایانی

لک های حاصل از جوش یکی از موارد آزار دهنده می باشد که منجر به اختلال در ظاهر و زیبایی می گردد. به منظور خلاصی از این ظاهر آزاد دهنده، بهترین راه برای از بین بردن آثار جوش استفاده از لیزر جای جوش می باشد.

سوالات متداول لیزر جای جوش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *